Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan,Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah,Yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam,Dia mengajar kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas,kerana dia melihat dirinya serba cukup. Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah kembali(mu).

Selasa, 3 Mac 2009

Kem Pembentukkan Sahsiah Diri(KPSD) anjuran Kelab Remaja Ukhuwah(KRU)

(Ana Bersama Anak Usrah)

Alhamdullilah syukur kepada Allah s.w.t kerana program pertama iaitu Kem Pembentukkan Sahsiah Diri(KPSD) oleh Kelab Remaja Ukhuwah(KRU) pada sem ini telah berjalan dengan baik walaupun terdapat banyak kelompangan. Namun ukhuwah,soft skill dan pengalaman oleh peserta dalam kem ini telah banyak membuka minda mereka dalam memahami konsep Amal Islami.

(Sedang Membuat Pentas Pesta Konvo UTM(^-^))

Sepanjang perjalanan program ini kita boleh lihat betapa hebatnya ukhuwah di uji di antara naqib dan anak usrahnya,sahabat bersama sahabatnya,roomate bersama roomatenya dan abang bersama adiknya dalam menghadapi setiap aktiviti yang dijalankan bermula dengan kuliah yang disampaikan oleh Dato Nor Fadhilah Kamsar dimana setiap dari peserta hendaklah menumpu perhatian sepenuhnya dalam mencatit setiap kata-kata penceramah kerana kuliah tersebut hanya menggunakan cd.(^-^)


(Pahlawan-Pahlawan KRU)


(Sebelum Ke Tasik)

Amal Islami merupakan satu pentarbiyahan pengurusan bukan sahaja kepada diri tetapi kepada pergerakkan jemaah KRU itu sendiri.Kekuatan sesebuah kelab bukan terletak kepada ketua dan MT kelab tetapi oleh ahli-ahli KRU sendiri kerana sesebuah kelab tidak akan ada andai kata ahli-ahli tidak memberi sokongan.

Dan kepada peserta-peserta TAHNIAH kepada kerana melepasi salah satu ujian pertarbiyahan KRU.

Tiada ulasan: