Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan,Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah,Yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam,Dia mengajar kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas,kerana dia melihat dirinya serba cukup. Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah kembali(mu).

Rabu, 15 April 2009

Jaguh Kampung

"Kamu semua ni main peringkat ape?Hebat semacam saja." kata TNC kepada kami.Balas salah sorang dari kami "Kami main peringkat kampung saja Prof...".Ketawa kami semua.

Mujahid Mahasiswa Islam

Tahniah kepada pasukan futsal Persatuan Mahasiswa Islam yang telah memenangi tempat pertama dalam pertandingan Futsal 4 Penjuru Piala Timbalan Naib Canselor di antara PMIUTM,MPP,pilihan HEP dan Majlis Pengetua-Pengetua Kolej walaupun pada mulanya kami ingat perlawanan persahabatan saja.

Result:
Pilihan HEP(1) VS PMIUTM(2)

Majlis Pengetua2(0) VS PMIUTM(3)

MPPUTM(0) VS PMIUTM(3)

Perlawanan Secara Aman

Banyak pengajaran kita boleh dapat dari pertandingan ini.Antaranya ketenangan apabila menghadapi musuh.Ya, memang benar ini hanya sebuah pertandingan tapi apabila kita masuk secara tiba-tiba tanpa persediaan akan menyebabkan kita akan rasa gementar kerana kurang bersedia.Jadi untuk mengatasi masalah tidak bersedia ini adalah dengan kita kena mencari ketenangan sendiri.

Kekecewaan Demi Kekecewaan

Kedua,kefahaman diantara pemain adalah penting apabila kita berperang.Ini kerana dengan pefahaman diantara ahli mampu mengegarkan perlawanan tersebut tanpa rasa gementar dengan pihak lawan.

Bukan Sahaja Mantap Dari Segi Kepimpinan Malah Sukan Juga

Ketiga, faham dengan peranan masing-masing dalam setiap kumpulan agar tidak menyebabkan permainan tersebut menjadi kucar-kacir di sebabkan atas kelalaian kita contoh seorang defend hendak menjadi foward,jadi kelemahan pada defend akan terganggu.

Last sekali, strategi....itu adalah perkara yang penting untuk menghadapi pihak musuh kerana setiap kelemahan pihak lawan hendak kita mengetahui dan cara untuk berperang perlu kita menyusun agar mudah untuk kita mengatasi pihak lawan.

Ada Penyerang Dan Ada Juga Pertahanan

Apa yang perlu dalam sebuah peperangan adalah pengorbanan dan risiko.Untuk mencapai impian dan matlamat kedua-dua elemen itu adalah faktor kepada kejayaan sesebuah pasukan.(^_^)

2 ulasan:

Sunah Sakura berkata...

salam..ho~ tahniah2..walaupun pihak 'kami' tak menang..

Tanpa Nama berkata...

xpe2,bnyk2 berlatih ye pasukan anda.(^_^)