Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan,Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah,Yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam,Dia mengajar kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas,kerana dia melihat dirinya serba cukup. Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah kembali(mu).

Selasa, 21 Oktober 2008

Alhamdullilah....:)


A`salam....
Pertama sekali marilah kita bersama2 bersyukur kepada Allah s.w.t kerana di saat ini kita masih merupakan seorang hamba yang di terima oleh Allah yang di kurnai dua nikmat yang tiada tandingan dan tenilainya iaitu nikmat iman dan islam.Di mana sebahagian hamba-hambaNYA di kurnai nikmat-nikmat ini dari keturunan dan sebahagian hasil dari usahanya sendiri dan Hidayah dari Allah s.w.t.Jadi bersyukurlah mereka yang menerima nikmat ini.Alhamdullilah...:) Seterusnya marilah selawat dan salam ke atas Nabi jujungan kita Nabi Muhammad s.a.w kerana tanpa perjuanan beliau dalam menyampaikan islam kepada umat-umatnya bagaimanakah kita sekarang?Adakah kita masih memegang agama hindu yang dulunya di tanah air kita semua rakayat menganutnya.Jadi beruntunglah kita sebagai orang Islam.

InsyaAllah...
Ana berharap blogger yang ana mereka ini di berkati oleh Allah s.w.t untuk menyampaikan ilmu-ilmuNya dan bersama ana dan antum semua dapat berkongsi dengan ana segala jenis ilmu yang ada dengan ana.:)

Akhir kata dari ana...
Carilah ilmu untuk mengenaliNya.:)

Tiada ulasan: