Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan,Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah,Yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam,Dia mengajar kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas,kerana dia melihat dirinya serba cukup. Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah kembali(mu).

Selasa, 30 Disember 2008

KOSMO: FATWA ULAMAK IRAN DALAM MEMBANTU SAUDARA ISLAM

TEHERAN – Sebuah parti politik utama Iran mengumumkan bahawa parti politik berkenaan sedang mendaftarkan sejumlah sukarelawan untuk berperang dengan Israel.

Usaha Parti Jame-e-Roohaniat-e-Mobarez itu dilakukan sebagai tindak balas terhadap serangan rejim Zionis di Genting Gaza.

Parti politik tersebut memberi tiga pilihan kepada sukarelawannya untuk menentang Israel iaitu berkhidmat di bidang ketenteraan, kewangan atau penerangan.

Semalam, parti itu menyatakan inisiatif tersebut dilakukan selepas pemimpin agung Iran, Ayatollah Ali Khamenei mengeluarkan fatwa kepada umat Islam kelmarin bahawa mana-mana orang Islam yang meninggal dunia kerana mempertahankan saudara mereka di Gaza akan mati syahid. – AP

Tiada ulasan: