Bacalah dengan (menyebut) nama Tuhanmu Yang menciptakan,Dia telah menciptakan manusia dari segumpal darah. Bacalah, dan Tuhanmulah Yang Maha Pemurah,Yang mengajar (manusia) dengan perantaran kalam,Dia mengajar kepada manusia apa yang tidak diketahuinya. Ketahuilah! Sesungguhnya manusia benar-benar melampaui batas,kerana dia melihat dirinya serba cukup. Sesungguhnya hanya kepada Tuhanmulah kembali(mu).

Sabtu, 12 Jun 2010

Penghinaan Kepada Nabi Kita



Aku teringat kisah Nabi Muhammad SAW ke Taif dimana Rasulullah berdakwah orang-orang di sana. Mereka bukan sahaja menolak dakwah nabi malah memaki,mencaci dan mencedarakan nabi sehingga berdarah tubuh badan nabi. Kemudian datangnya Malaikat mengatakan kepada Nabi bahawa malaikat-malaikat yang menjaga gunung sudah bersedia untuk menghempap orang-orang Taif dengan gunung-gunung yang sedia ada. Tetapi dengan kasih sayang Nabi, Baginda menolak pelawaan tersebut dan mengatakan “Biarkan mereka sesungguhnya mereka belum tahu ajaran aku, mungkin sekarang ini mereka tidak menerima ajaran aku tetapi kemudian hari mungkin anak-anak mereka yang menerima ajaran aku”. Sungguh istimewa Nabi Muhammad SAW. Walaupun di caci dan di cederakan Baginda tetap menghukum orang-orang yang tidak tahu sepenuhnya Islam.

Gambar dia atas ialah orang yang telah menghina Nabi Muhammad SAW. Bila kita melihat pages dia sungguh sedih sekali kerana beliau telah menyalahkan Nabi tetang apa berlaku di dalam agama beliau. Namun begitu kita sebagai umat Islam tidak boleh menyalahkan beliau 100% kerana beliau tidak mengenali Islam 100%. Pengharapan kita kepada beliau ialah agar tutup group yang beliau buka tersebut kerana sikap beliau dalam menyatakan sesuatu pada facebook adalah tidak baik kerana ini akan menimbulkan kemarahan orang Islam yang lain.

Bagi kita orang Islam pula, mempelajari Islam tidak akan habis sehingga ke liang lahad. Memperbanyakkan ilmu dalam diri kita serta pengharapan kita kepada Allah agar melindungi di dunia dan akhirat. Serta teranglah kepada oranh-orang bukan Islam tentang Islam agar penghinaan meraka kepada Nabi SAW akan berkurangan.
WaAllahualam….

…..Kerana Tuhan Untuk Manusia……

Tiada ulasan: